camping trip.. :D

Wednesday 4 May 2011

Assalammualaikum semua dan selamat sejahtera,,, pada tarikh 11.50pm ; 2 mei 2011 aku telah tercetus untuk mnulis blog lagi...


kali ni tentang Camping Trip aku bersama-sama pelatih Giatmara Pt. Sulong yg hanya sebahagian saje yg ikut dan d ketuai oleh cikgu Zainal, cikgu kursus komputer telah mengambil bahagian dlm camping ini ke Teluk Gorek, mersing...


mst ad yg berpendapat..;


A : ek eleh,, mersing je kutt,, x la jauh sngt
B : ha'ah la, tu pun nak di'post'kn kew...?
Aku : sukatila,, blog aku bukan blog bpak k0.,.,


(haha)


mesti ada kan..?? x kira la jauh ke dkat ke.... yg pnting kita enjoy.. yeah..! hehe3,, tp time kt memang macam tak pernah jumpe pntai,,, haha,, jakun sikit..... waktu siang busy dengan tugasan n aktiviti,,, waktu nak rlax adalah pada waktu malam.... time mlm pun blum tentu rehat,,, :) ,, laut da surut ape lagi x lepas pluang,, menyelongkar kahazanah lautan,,, hehe3,,
inilah antara benda yg kawan aku jumpe dlm misi pencarian ni... (aku just ikut je)






Ni kira biasa tengok la kn..?? watak asal Patrick Star dalam crita Spongebob,, :D tapi tak de la pulak kaler pink yg berbagai kat binatang nie,, haha. d ape yg aku nampak,,, bhagian atas dy kelabu then bawahnya putih dan cerah ... korang bleh tngok kt sebelah nie,,








kat bahagian bawah tapak sulaiman ni pulak ada sesungut2 kecil,, da la kecik, banyak pulak tu,,, sentuh siket je, semuanya  bergerak2,,dan secara auto refleks,,, aq terasa geli tetiba,,, pegh...! mmg menyesal aku sentuh,,, hahaha,,


ni plak aku rasa batu karang,, btul aku memang da rasa ,, haha,,, tapi macam kecik je ,, xtau la lau aku salah tafsir.. :D


Salah satu benda yg jarang aq jumpa dpan mata,, biasanya jumpa kt buku atau kt tV je.. :D



kawan aq kata ni nama ny ikan lidah,, tp tu dlm bahasa melayu... lau x silap nama lain bagi ikan ni adalah Cynoglossus cynoglossus ,, (klik utk lebih lanjut).,., tp xtau la tu adalah spesis yg sama... haha.,., tngok cam adik bradik je..... anyway binatang ni mempunyai kdua2 matanya pada sebelah bdannya,, tu pun da ckup berinformasikan.. ?? :D aq punya la cam jakun sikit bila da jumpa benda nih.. haha..

lau makhluk yg ni slalu juga aq jumpe lau da berchanda kt tepi laut.. haha,,, yg ni pn boleh tahan besar juga,,,, tngok la bila da dibandingkan dgn kaki hamba ALLAH ni.. :D ... mmbe aq siap ley kna sengat,,, tu la siapa suruh mandi x ajak aq.. haha,.,., 






haaa..! ni yg aq nak tanya la kan... ni ape kebendanya..?? berterabur aq tngok kat pantai bila laut surut,,, tp tngok rupa pun aq da ley agak ni hasil BUANGAN ... hahah,,,, tp xtau ape jnis makhluk yg buang ni merata-rata.... explen plizz....


haha.,., so ni la benda2 yg aq jumpa.,.,  part 2 akan mnyusul... tngh na siap kn.... :) 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...