Berbuka BeSaR..!!!

Thursday 18 August 2011

ASSALAMUALAIKUM,,,


student kelas UITM farmasi sem 1



nima
mesti korang semua rindu dgn blog aku yang tak berupdate ni kan..??? hehhe3,, ok2... so hari ini aku akan meng'update'kan blog kali ini dengan post tentang satu peristiwa yang tergempak sewaktu aku berpuasa di bulan RAMADHAN 2011 ni.. :D 

ok first soalan... kalau nak berbelanja besar  ,,, poket pun mesti kena besar jugak kan..?? yupp... memang betul,,,,, memang kena besar,, tapi kami (me + frens) ada sponsorship untuk menjalani waktu berbuka kali ini,,, iaitu class mate aku ,, Hazanida Natasha dan Nabil Fikri (kalau korang tngh online FB ley la tekan kat link <<).. dia dapat prize money sebab menang pertandingan essei,,, so kira bnyk la jugak kn.... sorang dapat RM150 ag sorang dapat RM100,,, memang bes giler,,, hehe3,,

aza n farah
eh,,,?? ha'ah.. aku belum cakap kan kat mne aku berbuka.... kami kelas Farmasi Uitm Sem 1 telah berbuka di McDonald,,, tu yg berbelanja besar.. :D kitaorg kena berjalan sejauh 500 meter kutt dari kolej untuk sampai ke destinasi,,, knpe berjalan..?? jimat... lagi pun kenderaan tngh tak ada nie... penat kaki.. =.='

so setibanya di restoran itu,,, kami first2 of coz la cari the best seat in the house.. hehe3.. dua orang sudah ditugaskan menjaga meja dan enam orang pula akan memesan makanan pula,, yang jadi tukang pesan tu memang penat sebab macam2 kena order,,
 macam2 yang kena angkut ke meja... :D


bibie
fuhh,,, bila semua tray dah diletakkan di meja, dah macam tak ada ruang dah meja untuk digunakan,, makan hujung2 meja je,,, memang tersangat penuh,,,, best part adalah french fries kitaorg gabungkan dalam satu tray,, fuhh,,, tinggi membukit la.. haha

jangka masa selama kitaorg berada di sana lebih kurang sejam la,,, 6.45 p.m bergerak ke sana,, 7.00 p.m sampai,, 8.00 p.m da mula balik.. :) rasa macam nak stay lama lagi sebab makanan ada lagi untuk di habiskan..  tapi masing2 perut dah penuh je,,,, hehe3 ,, maka kami pun bungkus la mana yang boleh di bungkus.. n kami dapat satu extra GCB satu,,, tak tahu la kenapa boleh extra,, kitaorg anggap rezeki la,, mungkin buy 7 free 1 kutt..  hahaha,,,,,


ekin n nabil
memang puas hati la dapat makan McD hari ni,,, fuhh,,,, lepas satu nafsu makan.. aku pulak tak berhenti mngunyah..... haha.... astagfirallah,,, teruk betul adab aku makan time tu,,, hahaha,,,, nasib baik cume skadar xberhenti makan je..







ekin, nabil, me n daus

ni lah kaum adam yang ada,,,,, tiga orang je,,,, yang hujung berbaju coklat tu senior kami,,,, saje join sekaki,,, boleh pulak kebetulan terjumpa dia di McD,, sama2 la makan... :D



xlama pun kitaorang makan....... tau2 je da habis... TADA..!! tngok gamba... licin juga akhirnya... hahaha...


aku tringin nak sundae lagi... sedap gak r.. :D nanti aku balik aku akan beli,,, minggu ni aku balik naik bas.. kat melaka sentral ada McD booth,.. nanti beli la.. XD


nmpk sngt xde keje.. hahahha......

memang bes bila dapat hang out macam ni dgn membe,, bukan selalu ye x.. :D n BTW semua perbelanjaan ini bernilai RM127.95...... giler bnyk kan..?? serius makan seminggu pun ada baki duit tu.. hahaha.... 



ini lah hasil gabungan FRENCH FRIES kami..... bnyk giler kan.. tp tu masih xckup.. hahah.....

alhamdulilah,,, terima kasih sangat2 pada membe aku yang dua tu,,, nabil n aza,,, kerana korang la satu kelas dapat merasa McD over rm100.... kenyang seminggu kuuttttt.... or sejam je... hahaha...  len kali kalau aku berduit lebih.. aku pulak yang akan belanja korang... INSYAALLAH... ^_^

so akhir kata dari aku ,,, semoga korang isi bulan mulia ini dgn amalan2 yang baik2 jgn amalkan sngt tabiat aku dan class-mate aku ni,, lain la untuk lepaskan rindu pada McD cam kitaorg.. hahah... kenapa..?? sebab sekarang ni setan da kena ikat,, lau ada yg jahat tu ,, bukan setan,,, manusia,,,, xsedar diri yg dia tu setan,... hahaha.... teruk bahasa...... =.=' maaf di pinta,, pahala kumpul la sama2.. :D

oh ya,,, one more thing,,,, BiBie pun ada wat post yg sama,,, kalau nak baca versi dia,,, klik BiBie.. ^_^





terima kasih kerana membaca blog aku yang panjang lebar giler ni,... tak tahu kenapa aku suke taip panjang2.. tabiat kutt,,, huhu,, ntah.. sory kalau bosan.. :)  bak kata somebody yang aku kenal ni,,,, 

"Merepek Itu Wajib" 

JOM MAKAN..!! ^_^

2 comments:

AA said...

hahaha..bibie promote ajim boy,,ajim boy promote bibie..bgus sgt laa..

hazim Hanis said...

hahaha,,, mmg la bgus,,, sama2 naik kn nama masing2... :D

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...