anda bosan? baca ni utk tambah bosan lagi,,

Tuesday 18 October 2011

ASSALAMUALAIKUM

hai para pembaca semua,,, :) dah baca tajuk kan?? so soalannya,,, anda bosan atau tidak,, haha,,, jika anda adalah seorang remaja,, anda pasti akan menyebut perkataan ni hampir setiap hari,,, kenapa mesti remaja? entahlah,,, aku tengok sekarang semua benda dah sinonim dgn remaja,,, haha,,, 



sebenarnya aku post entry pasal bosan ni pun sebab aku sendiri bosan,, remaja la katakan,, semua benda boleh jadi bosan,,, haha.. serius memang aku bosan,,,, cuti semester ada lagi sbulan,,, aku dah tak ada idea dah nak buat ape,, dalam masa seminggu aku cuti,,, semua aku dah buat,,, memang tamak kan..?? hahaha....

so aku pun update la blog manalah tau boleh hilang bosan nie,, dalam masa yang sama dapat lepas tension dengan berblog.. :D ada la jugak update setelah seminggu tiada isi baru,, hehe

so dah alang2 aku bosan ni,,, jom cerita pasal bosan....

APA ITU BOSAN??
bosan adalah keadaan emosi seseorang yang tidak mempunyai kerja untuk dilakukan dan hilang minat pada persekitaran mereka. (cam jawab soalan peperiksaan jep.. :D) 

KENAPA BOSAN?
entah la kenapa ley jadi bosan,, datang naturally kutt,,, aku sedar aku bosan bila aku bosan,,,, anda semua setuju?? hahaha,,,, 

KENAPA SINONIM DENGAN REMAJA?? 
dah memang cam gitu,, bukti senang je,, log in pada fesbuk anda,,, dan cari status "bosan" ,, ada jumpa tak status orang2 yang berpengalaman tulis "aku bosan la ari ni" susah kan,,,? remaja?? aku online je kurang2 mesti ada 3 status,,,, hehehe

PUNCA BOSAN??
macam benda ley jadi punca,,, muka membe sendiri,, buku teks sekolah,, study 24/7,, online fesbuk,,, hahaha,,,, semuanya bergantung pada individu,,, tak ada sebab yang fixed... ^_^ tapi aku bagi senarai pendek punca selalu jadi bosan : 
  1. buat kerja yang berulang2
  2. tak ada hobi atau minat
  3. kawan yang tak ramai
  4. terlalu memikirkan perkara2 remeh dan meng"hyperbola"kan... XD
  5. ganguan emosi
  6. kurang bersosial (jgn jd so sial sudah XD )

LANGKAH2 HILANGKAN BOSAN??
yang ni pun bergantung pada individu jugak,,, ada yang memang tak ada kerja selain bosan je,, haha,,, ada yang tengok kertas kosong pun dah boleh ketawa,,, haha... tapi aku bagi jugak la senarai,, meyh serbu :
  1. cipta cabaran untuk diri anda
  2. cari aktiviti (jgn cari pasal lak ,,, XD)
  3. cari hobi
  4. jadikan kerja sebagai permainan (main2 kan kerja.. cam ne tu,, hehe)
  5. tambah ilmu.. (for nerd?? ^_^)
  6. cuti 2-3 hari untuk relax
  7. pergi jalan2
  8. telefon si dia <3
  9. membaca
  10. tidur
  11. update/buat blog
  12. bukak lagu kuat2
  13. be wild XD
  14. ambil gambar banyak2 then upload kat FB
  15. surf internet
  16. pergi shopping (bila berduit la :D )
  17. tengok televisyen
  18. pergi cari kerja
  19. buat hasil seni
mana yang di 'bold' kan tu apa yang aku selalu buat kalau bosan.. :D kenapa aku x bold kn TV n si DIA?? tv aku tengok makin bosan adalah,,, hahaha,, dan si dia tu ada 2 sebab,, satu aku single kott,, tngh cari calon,, :D dua xkan bosan baru nak cari dia,, aku nak selalu cari si dia,, tak kira bosan atau tidak,, :D sweet x aku ni,, hahaha... 

KESAN MENJADI BOSAN??
jadi bosan ni ada harmful effect tau,,, korang nak tau x...?? mesti nak kn... XD para pengkaji mendapati bahawa orang yang selalu jadi bosan mempunyai kebarangkalian untuk mati lebih cepat dari orang yang tidak,,,  aku pun tak sure ar kan,,, haha,,, so korang baik cari benda nak di buat,,, jangan bosan jek,, hehehe,,,, 

memang patut tajuk post ni macam ni,,, aku baca post aku ni balik memang tambah bosan sebab panjang sangat,, hahaha,,, memang penyakit aku kutt taip panjang2 ni,,, :) so aku stop la post kali ni kat sini... ^_^ akhir kata dari aku ... ----->>>> 



SEKIAN DAN TERIMA KASIH KERANA MEMBACA SAMPAI AYAT NI,,, HEHEHHE... 

p/s : buat post ni sampai x tido mlm,, skng da kul 4  a.m ^_^

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...