Sorry To Say : Fakers are just not smart enough

Friday 28 October 2011

ASSALAMUALAIKUM

Hai para pembaca ,,, sekali lagi aku meng'update' blog aku,,, dan kini aku ingin bagi review sikit tentang isu yang semakin jadi hangat di laman rangkaian sosial FESBUK,,, iaitu FAKER..!!! 

 ye faker atau nama saintifiknya "orang xtau malu" hahaha,,,, serius aku memang anti jugak pada mereka yang menjadi faker ni,,, mentang2 fesbuk tu x mintak no IC,, boleh la buat semua benda,,, tapi patut ke kita buat...?? tak fikir ke ape perasaan orang original tu,, 

ok aku mula perasan perkara ni bila kawan aku mengetahui yang ada acc FB fake,, yang guna info dia,, gamba dia,, tapi bukan dia,,, aku sempat chat dengan budak tu untuk menunjukkan bahawa dia tu fake,,, memang segala ayat2 yang di "censored"kan aku sebut dalam sesi chat tu,,, hahha,,

pastu berlaku lagi dalam fren FB aku,,, dia post kat wall tentang acc fake,,, perkara yang sama juga,,, gamba dia, info dia ,, tapi bukan dia,,, siap cukup 2 - 3 album gambar,,, ish! dan kini kes terbaru,, kawan aku satu sekolah dan sebaya dengan aku mengumumkan ada faker guna info dia,, nama macam nak termuntah siut,,, pastu boleh pulak ramai fren,,,, hmM...

apa agaknya motif sebenar para faker ini,,,?? Allah dah bagi muka dah,, kenapa mesti guna muka orang lain,,?? hidup dalam penipuan,, tak de life kew..?? aku tumpang simpati la kepada mereka yang faker ini x berapa nak menarik,, tapi itu bukan la boleh dijadikan sebab untuk berbuat sedemikian... allah da berfirman yang manusia ini adalah kejadian yang sempurna,,, kalau kita malu dengan masyarakat,,, tak payah cari perhatian masyarakat,,, cari perhatian ALLAH... mana lebih penting..?? manusia yang macam2 perangai atau ALLAH yang maha Adil...?? fikir2 lah,,,

tapi ini selalu berlaku pada orang2 yang famous atau HOT di fesbuk tu,,, and of coz la (insyallah) aku tak akan ada kes macam ni,,, aku tak famous dan tak HOT,, hehehe,,, aku perasan juga faker ni selalu aim target pada  perempuan,,, maybe sebab senang nak dapat kawan,, laki2 ni pantang nmpak Profile Picture (DP) tu perempuan lawa je mesti nak add,,, aku tak ea,,, jangan samakan aku dengan lelaki hidung belang,, haha,,,, 

kalau aku jumpa je faker confirm block, remuve and report,,, tu je la aku mampu buat,,, jadi aku ingin memujuk anda semua untuk menghalang perkara2 seperti ini berlaku lagi,, dengan block dan report jika berlaku di laman anda,,,  huhu..

semoga gejala faker ini dapat di banteras kerana ia hanya merosakkan dan memecahbelahkan masyarakat... 

P/s : post aku kali ini dahh macam speech PM... hahahaha,,,,,, kempen..!!! XD

SEKIAN TERIMA KASIH

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...