Hujan di waktu Malam.... tidur??

Sunday 20 November 2011

ASSALAMUALAIKUM

hai semua, nampaknya mood berblogging aku dah kembali. kenapa aku kata mcm tu? bih dah pukul 2 pagi ni, aku mengadap laptop lagi dgn berbukakan website blogger.com ni lagi, haha.. lepas tu pecah rekod lagi, under 24h je aku buat 4 updates,, xpernah aku buat mcm tu. seriusly. :D 

memang aku balik MiCosT ni mengupdate blog je la kerja aku, terima kasih MiCoST kerana membosankan diri aku lalu memberi aku mood utk update benda ini,, hahahha,, 

jadi apa yang ingin aku update pada malam ini? aku rasa macam nak cerita pasal tidur pulak, tapi research tak buat lagi. So ini kira spontan post, haha, taip je ape yang aku rasa mcm dan memang nak taip. :)

badan aku da terbiasa tidur lmbat dan jam biologi aku nampaknya dah tentukan bahawa sekarang ni bukan waktu tidur. hehehe. ini adalah disebabkan oleh duduk kat rumah je semasa cuti semester aku yang sebulan panjangnya, betul... aku sbulan kat rumah je wey, kerja pun tak. haha.. lain kali la aku kerja. INSYAALLAH. :) 

aku jealous gak dengan house-mate aku yg besar lagi comel di mata ekin (awek dia) . hahaha, kerana? tadi dia kata nak tidur, then tak sampai 5 minit dia landing, dah berdengkur, aku yang tengah tumpang online kat bilik dia memang tak puas hati... aku kalau baring even setengah jam pun belum tentu berdengkur nyenyak mcm dia. ish. (=_=)'

SO.. tidur, ape pendapat korang tentang tidur. jap2.. aku rasa aku tau. habis kalau nak tanya blogger ni bukan live , hahaha,, so ini ape yang aku rasa la,, 

TIDUR :
  • kerja full-time.
  • hobi.
  • alasan untuk mengelak buat kerja.
  • Lunch korang.
  • Impian yang tercapai, hahaha,, yg ni sbb mimpi la kan.
  • enak.
  • cara menikmati alam.
  • dan lain2 yg korang punya pendapat2 yg plik lagi ajaib itu, hahaha..
tapi kes tidur nya lagi, adalah lagi hebat,, ada mcam2 gaya tidur dan situasi2 yg best utk didengari. aku tak sure la kan korang jenis yang macam mana, tapi harap korang ni semua tidur normal2 la ye, hahaha,, kalau dah tidur ganas tu, baik korang pikir2 kan balik macam mana nak bersuami/isteri nanti, hahhaa,, pikir2 la ye. :D

SITUASI TIDUR :
  • tidur awal, bangun awal -->> bagus!
  • tidur awal, bangun tengah hari -->> kejadahnya, korang tidur brape jam? haha
  • tidur awal, tapi tak tidur2 -- >> aku letuww. haha.
  • tidur lambat, bangun awal -->> hebat tapi tak elok.
  • tidur lambat, bangun lambat -->> rezeki tak masuk wey,, hehe.
  • tidur lambat, tapi tak reti2 nak tidur -->> cari penyakit betul.
  • tidur dan mudah nyenyak -- >> syoknya tidur yg macam nie. =_='
  • tidur tak bangun2 -->> dulu dia baik orangnya, beriman insyaallah,, 

kat sini aku letakkan beberapa pics budak2 yang comel2 ketika tidur,, hahahaha, have fun sleeping,, ^_^.






aku tak tahu dah nak letak ape nak disenaraikan dan untuk digambarkan lagi, hehehe,,, dan aku dah agak dah,, buat post entry pasal tidur nie memang effective, kerana aku dah mengantuk dah,, hahaha,,yeah! boleh tidur dah,, ^_^ 

oh ya, sebelum aku terlupa, Sunnah Rasulullah-->> tidur mengiring ke kanan<<--  kenapa tak kekiri? sebab jantung kita lebih pada ke kiri. kenapa tak baring menegak je? mana la aku tahu. korang tidur la mcm mana pun yg korang nak,,, k? hahaha.,.,

SEKIAN TERIMA KASIH.



P/s : jangan lupa baca doa dan basuh kaki seblum tidur, 
P/p/s : tidur kurang dari 6 jam sehari boleh membawa maut. dah pegi tido!!!! 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...