Learning Me / Tagging You #2

Saturday 19 November 2011

ASSALAMUALAIKUM

Hai semua para pembaca. ^_^ hari ini agak penat sebab aku telah membuat 3 post entry secara berturut2, rekod aku la ni... haha,, tapi disebabkan hari ni hari Sabtu. so aku tak kisah, ni pun kira tertunda,, hehe. malas nak update pun ada, tu semua tolak tepi,, haha,,, sebab aku nak lepas tension, tu yg mnaip..

ok. utk post entry yg ini pulak adalah utk Kak Zira aku nihh,,, dan bermulalah ----->>

THE RULES ARE :
  1. you must post this rule.
  2. post 11 random things about yourself.
  3. answer the questions provided by the tagger.
  4. choose 5~11 bloggers to tag and link them to your post.
  5. Give them questions to answer.
  6. tell them that they have been tagged.
  7. NO TAG BACK..
11 THINGS ABOUT YOURSELF.
  1. aku ni lelaki sejati, hahaha. tak ada bengkang bengkok kat mana. straight beb.
  2. aku ni anak mix banjar dan jawa, so BanJawa la,, hahaha. tapi tak reti speaking jawa atau pun banjar. amat rugi sekali.
  3. suke mendoodle. conteng2 la. best gak. hilang tension aku selain dari berblogging nihh,,, hehe.
  4. aku ni kedekut orangnya. so jangan nak meminta2 sangat dgn aku. hahaha.
  5. perangai aku kadang2 kebudak-budakan. suka mainan. game2 bodoh. tak matang la gitu. haha. 
  6. aku minat pada lagu, fotografi, komik, anime dan contengan. :D
  7. suka kaler biru, hitam, dan putih. kaler moto aku. hahaha.
  8. aku lebih suka pendam dari meluah. korang paham2 kn la sendiri, hehe.
  9. aku budak kampung yg tak tau terlalu banyak benda yg common. seriusly.
  10. Anti budak berlagak serta bajet. mentang2 aku ni tak sehebat kau. F(word) utk mereka, haha. 
  11. im an internet junkie.! oh yeah...
ANSWER THE QUESTION PROVIDED

Ciri-ciri Lelaki/Perempuan idaman?
agak susah kutt nak jawab. sebab kalau letakpun sekadar angan2,, hahaha... tapi jawab jugaklah.
  • of course lebih rendah atau sama paras dengan aku. tak boleh lebih tinggi. maka, gadis2 rendah, anda mungkin berpeluang. hahahaha...
  • masih ada lagi ciri2 kemelayuan dalam diri. lemah lembut, manis di pandang, pengkid dan tomboy? limited only pada friends dan kenalan je.. hoho. 
  • aku memahami diri dia, dan dia paham diri aku. 
  • tak nak yg terlalu hot/lawa/cantik/dan sewaktu dengannya. tapi kalau dapatjugak, tu bonus namanya,, hehehe..
  • budak kampung seperti aku juga.
  • dapat bimbing aku ke jalan benar, lelaki tak payah nak ego sngt dalam hal ni. tak salah menerima bimbingan dari kaum hawa. yang penting kita berada di jalan yang benar. 
Movie terakhir yang korang tengok? describe sikit pasal movie tu.
ok. movie terkahir yg aku tengok adalah REAL STEEL. baiklah description : -->
  • kisah robot menjadi peninju dan bukannya manusia
  • berlaku di masa depan.
  • watak utamanya merupakan peninju yg terkemuka tetapi sesat ke jalan industri hiburan robot underground.
  • dia gila kuasa terhadap robot. duit berlambak beli robot je. baik beli rumah. cari bini. hahaha.
  • lepas tu dia dikejutkan apabila dia sebenarnya ada seorang lelaki hasil dengan bekas isterinya (kalau xsilap)
  • dgn robot yg anak dia jumpa kat tempat pembuangan robot or tempat sampah la dan kehadiran anak dia dalam hidup dia, dia telah menjumpai semangat tinju yg dia pernah sayang dulu. dan memenangi championship robot. :) 
  • happy ending. hehe
Pekerjaan yang korang impikan ? kenapa ? 
ini pun aku xtau nak jawab apa sebenarnya, sebab aku macam tak pernah ada pekerjaan impian, tapi time kecik2 dulu pernah berangan nak jadi seorang pensyarah. nak ikut jejak mak aku yg merupakan seorang cikgu. tapi sekarang,,,,,,, huhu.. sedih aku nak menjawab.. 

Apa lagu all-time favourite korang ?
aku ni jenis yang follow the flow tau. so banyak lagu yg aku minat. tapi kan. aku rasa all-time favourite adalah Sandarkan pada kenangan by Jamal Abdillah dan Siti Sarah. selalu nyanyi kat karaoke. hahaha

Makanan dan Minuman kesukaan korang? 
haaa.. ni senang, hehe,,, favourite food and drinks tak pernah berubah.. ^_^ aku suka Nasi Ayam dan air jus tembikai.. 

Teringin nak jumpa siapa ? kenapa yea?
aku x minat politik so PM kita mmg xde dalam senarai. hehehe. aku minat muzik. so aku nak jumpa dgn paramore band yg original, band Nickelback, Yuna dan aizat. paramore dan nickelback adalah antara band favourite aku, yuna dan aizat, idola muzik aku serta diaorg adalah guitarist yg menaikkan nama malaysia. ^_^

Siapa kawan terbaik korang ? describe sikit pasal dia.
ni pun susah nak jawab, ramai kawan tapi tak tahu mana yg the best. hhahaha. tapi kawan baik aku maybe akan kata Muhammad Ariff Md Shah dan Syawall Abd Majid. diaorg ni adalah kawan aku time sekolah hingga sekarang. kalau aku ada apa2  masalah/nak keluar jalan2/ lepak2 je. aku mesti cari dua budak ni.. :D

gambarkan perasan / mood ketika ini .
gambarkan ea..?? hmm.. cam ne ek.. mcm ni kutt

hehe

Kenangan yang paling tak boleh lupa ? 
tak cakapkan kenangan pahit atau manis kan..? hehehe.. amik anugerah di atas pentas dengan muka berbalut semasa sekolah rendah... hahaha.. 

suka tempat tinggal yang macam mana ? 
tempat tinggal yg aku boleh duduk dengan mak aku, biar aku dapat jaga dia macam mana dia jaga aku. ^_^ saya anak mak. hehehe. selain dari tu, nak kat kawasan kampung bukan di bandar. cukup sifat utk keluarga. :D

list 5 benda yg korang paling nak dalam hidup.
di sebabkan aku pun hidup belum cukup lama. maka tak banyak benda la kan.. haha.. senang la nak pilih.
  • straight As dalam exam.
  • camera DSLR.
  • New guitar
  • kereta sport LOTUS.
  • bini/awek yg baik.
yg last tu best kan?? hehehehe

TAGGED BLOGGERS
  1. Rahsia/makna di sebalik nama korang?
  2. kenapa korang berblogging?
  3. perasaan korang bila tetiba ada yg datang tampar muka korang? explain sikit.
  4. jika korang diberi satu peluang untuk putarkan masa. time bila? dan kenapa?
  5. adakah aku ni baik di mata korang?? :D
  6. jika korang di beri peluang utk bg free kick kat somebody dan dia x boleh balas. korang buat x? kenapa?  haha.
  7. perkara/benda yg paling korang nak dalam hidup?
  8. apakah perkara pertama yg terlintas kat otak korang bila baca perkataan ni "BOTOL KACA"? xD 
  9. apakah aktivit faveret korang bila da bosan tahap xterkira?? 
  10. kenangan pahit/manis yg paling korang tak boleh lupa.?
  11. apakah nasihat/pesanan yg korang ikhlas nak bagi kat aku?? hehe

P/s : SORY. soalan aku ada yg mcm pelik sikit,,, hahaha

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...