BleedinGG??

Tuesday 7 June 2011

assalamualaikum kepada mereka yg membaca blog ni la kan... terima kasih.. :)

kali ini nak bagitau tentang insiden yg telah menimpa aku.... sedih ada, nak tergelak pun ada.. hahaha.... (bila d ingat kan blik). lokasi insiden adalah di Klinik Komuniti Ayer Keroh Melaka,,,, knpe aku boley sesat kat sini..?? sebab aku da smbung belajar la.. hehe3...

ok.. semua ni bermula bila aku xdapat nak serahkan dokumen penuh semasa hari pendaftaran atas sebab surat tawaran lambat smpai.. (xplik pun so jgn trasa plik.. haha) so segala dokumen termasuk la medical report aku xdapat dilengkapkan.... aku daftar pun secara walk-in.. :)

so pasal xde medical report tu la aku boley tersesat kat klinik komuniti tu.... nak dipendekkan cerita... maka aku pun buat la segala pemeriksaan yg dyorg (klinik) tu mintak.. da check2 sampai la ke bahagian pengambilan darah.... nape..?? takut..?? sory der... aku xtakut la nak masuk bilik tu... tp bila da masuk tu yg mula trasa macam nak keluar balik je.. hahahaha

aku pun menyediakan la diri aku untuk diambil darah,,, da duduk da nie depan nurse... depan nurse tau.. hehe3... ada yg da berpengalaman... and ada yg masih setahun jagung.. yg tu lawa.. hehehe... so macam ni la lebih kurang dialog serta scene yg berlaku...

(aku masuk bilik ambil darah)

*GULP*

hazim : (memang nak kena amik darah ke?) ... assalamualaikum,, saya datang nak amik test darah... (sume pkai tudung)

Nurse 1 : nak check darah ea..? ada bawak borang?

Hazim : ada,, ni semua yg ada.. check la...  :)

Nurse 2 : ok ,, letak barang pastu duduk kat krusi tu.. ok..?

(aku meletakkan barang di tepi)

Nurse 2 : haa k0 pegi amik darah budak tu... kalau x sampai bila nak pandai...

Nurse 3 (yg lawa) : ye2.. haa adik duduk diam2 tau ni sekejap je...
___________________________________________________________________________
ok.. aku xksah la lambat ke cepat kew... aku ada bnyak masa lagi sebelum kelas aku bermula yg jadi masalah aku adalah... nurse ke 2 tu kata "sampai bila nak pandai"..?? akak tu xpandai test darah lagi kew...??
tu yg buat aku mula gelisah.. adoi.... hahaha..
___________________________________________________________________________

Hazim : akak kew yg nak amik darah saya nie..??

(lalu dy menyapukan ceair pada kulit lengan aku,,,, sejuk rsa ny.. hehe3)

Hazim : akak tak nak practis dlu kew..? (sambil tersnyum)

Nurse 3 : akak da lma practis la... jgn risau... (tersenyum akak tu.. haha)

Nurse 4 : kata anak jantan,,, tak kan jarum cam ni pun dah takut... (ketawa kecil)
____________________________________________________________________
so lepas tu nurse 2 tu pun melekatkan something umpama kain supaya darah aku kurang mengalir.. maka nampak la urat2 aku kat lengan nie... nurse tu pun tepuk2 la lengan aku tu....
____________________________________________________________________

nurse 1 : haa.... da nampak da... ni senang ni...

Hazim : (cepat la amik.... aku nak blah da nie... :D)

Nurse 3 : ok da sedia?

___________________________________________________________________
ni la part sedih + gelak tu tiba... bila nurse tu da nampak urat aku,, dy pun cucuk la jarum tu menembusi kulit aku,,,, aku tengok je la kan..... tapi... bila da masuk tu nurse tu kata macam x betul,,, dy undurkan picagari tu sikit,,, then dy masuk kan balik picagari tu,,,,, peh.. dy ulang tu dekat 2 lap gak r.... aku da pk2 pehal pulak dengan nurse ni... LAST2 ..!! terus terkeluar jarum tu dari kulit aku,,, mengalir darah aku.. haha.,.,
___________________________________________________________________

nurse 3 : maaf ,,, silap buat la..

Hazim : (silap..?? nasib baikk lawa.. :D)

Nurse 2 : sory dik ea,,, kena wat lagi sekali ni sebab darah xsempat nak amik...

______________________________________________________________________

so macam tu la hari aku dilalui semasa mengambil medical checkup... bes giler kan... aku pasal medical checkup pun  boley post panjang cam ni.. hahaha..... mesti da bosan je baca.. :D

ni la gmba lengan aku selepas kluar dari bilik tu.. :D



tengok... ada dua kapas kan..?? hahaha...

ok la... da abis da crita aku,,,,, tungguu la ye post aku yg akan datang ye .. :)

sekian terima kasih... hehe3

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...