lupa?? banyak makan semut nie...

Wednesday 5 October 2011

ASSALAMUALAIKUM




Hai para pembaca semua yang sudi singgah kat blog aku yang tak seberapa nie.. :D mana yang ada tu ALHAMDULILAH  la ,, naik sikit traffic blog aku ni,, hehe3... 

so korang pernah tak dengar pepatah yang aku guna sebagai tajuk tu..?? of coz pernah,,, orang melayu la katakan,,, hahaha,, (bukan menghina aku pun melayu) dan kenapa aku buat post ni..? semua ni berlaku sebab aku rasa aku terminum semut,, bukan makan,, tapi minum,, macam pelik sikitlah kan,, haha,, aku pun rasa pelik,,,



aku buat air teh ,, tapii bila da sejuk (terabai untuk seketika) aku minum la,,,, tapi rasa dia sungguh menyegarkan minda aku.. =_=' so sebab tu aku buat entri kali ni tentang semut,,,, 

PERSOALAN : betul ke kita akan cepat lupa kalau makan semut..?? 

Pepatah ni dah lama bermain2 dalam hidup aku yang baru 18 tahun nie *muda lagi kan hehe3* selalu sangat dengar,,, so aku cubalah research tentang kesan makan semut ni,, betul ke boleh lupa,,, tapi apa kan daya,, macam tak ada lahh,,,, kalau korang jumpa,, sila bagitau ye.. :D 

aku juga ingat time aku kecik2 lagi dimana sangat tidak MATANG aku bosan agaknya,,, kononnya jadi binatang,, kucing kutt,,, merangkak semua,, jumpa semut aku boleh jelir lidah then rasa semut tu,, mmg sedap... =_=' damnn,,, hahha,,,, sungguh tidak MATANG :D 

ni kutt spesis yg jadi mangsa aku tu,,,


semut hitam la,,,, yang pasti bukan semut yang nie...


mau tak terjuwer+bengkak lidah aku,,, hahaha,,,,

so setelah apa yang aku dapat research,,, tak ada pun rekod kat mana2 yang semut ni boleh membuatkan kita jadi pelupa kalau kita makan atau termakan semut ni.. :D tapi ada artikel mengatakan semut ni berkhasiat,,,,  tapi semut yang berkhasiat tu bukan semua,,, ada spesis2 dia,,, jangan main bedal je.. :D karang jadi SEMUTMAN pulak kang,,, hahaha,,,,  aku tak sure mana aku baca,,, aku baca je,,, tak save link.. :P tapi pepatah tu da lama,,, sejak zaman atuk nenek kita kutt,,,

even ada resepi tau,, hahahaha,, tengok niee....

sory,, minilyrics aku kacau je,,, nak amik lagi dah malas.. :D
sedap kutt,,, jadi puan2 anda semua boleh la mempratikkan resepi ini,, mudah sahaja,,, seperti masak cokodok atau jemput2 manis... hahahaha....

jadi konklusinya,, maybe ada kebenaran disebalik pepatah ni,,, ye la kalau da orang tua2 pun guna.. :D nasihat arwah nenek aku

"Ajim...! jangan makan semut,, nanti cepat lupa.."

sampai sekarang aku ingat lagi,, hehe3... ^_^ sedap gak semuut aku terminum tadi,,, habis satu jug aku minum,,, dah wat tak kan nak membazir kn,,, hahahaha,,,, yum yum ~~~ haha... 

SEKIAN TERIMA KASIH maaf soalan tergantung laaaaaa,,, :P

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...